Híreink és újdonságaink

  • A világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve (2017.05.24)

    A Honda Clarity Fuel Cell merőben különbözik riválisaitól, hiszen az ultramodern műszaki alapoknak köszönhetően semmilyen téren nem kényszerültek kompromisszumra a tervezők. Ez azt jelenti, hogy megvalósult a Honda mérnökeinek célkitűzése, és olyan üzemanyagcellás jármű született, ami hétköznapi használatra éppúgy tökéletesen alkalmas, mint hosszabb utazásokra. Mindezt az üzemanyagcella-csomag továbbfejlesztésével érték el a márka tervezői. Az elődmodellnél még a teljes kardánalagutat kitöltötte, most már elfér a motortérben, méghozzá a hajtáslánccal együtt… Hála az innovatív konstrukciónak, a Clarity Fuel Cell a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, ami ötszemélyes utastérrel büszkélkedhet. A modern műszaki alapokhoz fejlett aerodinamikai tulajdonságokkal felruházott kocsitest társul, ami úgy irányítja a levegő áramlását, hogy minél hatékonyabb legyen a modell. Mindez kis tömegű, nagy szakítószilárdságú vázszerkezetre épül, melynek különlegessége, hogy a – világon elsőként – lambatípusú acél felhasználásával gyártották. Maga a vázszerkezet és a karosszéria 55 százalékban készül ultranagy szakítószilárdságú acélból, alumíniumból és kompozitból, tehát nagyjából 29 százalékkal nagyobb arányban, mint a többi Honda szedán esetében. Hála a speciális anyagoknak és eljárásoknak, a Clarity Fuel Cell nagyjából 15 százalékkal könnyebb az azonos méretosztályú belső égésű motorral felszerelt személyautóknál, és közvetlen vetélytársainál is jóval hatékonyabb.
  • Rekordot döntött az új Civic Type-R (2017.04.26)

    Egy hónappal genfi világpremierjét követően ismét a nemzetközi érdeklődés középpontjába került a vadonatúj Civic Type R. A Honda nagy teljesítményű hot hatch-e minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású autójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén - 2017. április 3-án a fejlesztéshez használt próbamodell 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe a legendás német aszfaltcsíkon. A rekorddöntést a sorozatgyártást megelőző utolsó fejlesztési szakaszban, száraz, tiszta időben hajtotta végre a Honda csapata, és igen büszkék lehetnek az elért eredményre, hiszen közel hét másodperccel jobb időt futottak, mint a Civic Type R előző generációjával. Az új Civic Type R-t a tizedik generációs Civic fejlesztési programjának keretein belül dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét.
  • Elektromos látomás (2017.03.09)

    A Honda célja, hogy 2025-re Európában eladott járműveinek két harmada elektromos hajtású legyen. Az „Electric Vision” névre keresztelt terv főbb részleteit Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója ismertette a 2017-es Genfi Autószalonon. Miként megtudhattuk, a Honda továbbra is elkötelezett az elektromos járművek iránt, legfőbb törekvése pedig, hogy 2025-re az Európában eladott Hondák két harmadát villanymotor hajtsa. Ez nemcsak műszaki, hanem stratégiai szempontból is rendkívül fontos bejelentés, hiszen arról tanúskodik, hogy a legendás japán gyártó számára továbbra elsődleges az öreg kontinens piaca. Beszédében Inoue úr elmondta: „A jövőben még több forrást biztosítunk kutatásra és fejlesztésre, hogy minél hamarabb elkészülhessenek az európai vásárlóknak szánt elektromos hajtásláncok.” Az „elektromos átállás” vezéralakjai vadonatúj, kiemelkedően fejlett hibridek lesznek, melyek közül az első 2018-ban jelenik meg a márkakereskedésekben. Ez egy kétmotoros, rendkívül hatékony és környezetbarát modell, s a Honda legmodernebb technikai megoldásaira épül. Emellett vadonatúj konnektoros hibridekkel, valamint akkumulátoros modellekkel bővül majd a kínálat, és természetesen érkeznek a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autók is. Utóbbiak a közül a Clarity Fuel Cell már a nagy példányszámú sorozatgyártás küszöbén áll, az első példányok tavaly már megérkeztek Európába, és a Genfi Autószalon látogatói is megtekinthették a típust. A Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, 700 kilométeres* (434 mérföld) hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja. A modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak, amelynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.
    Érdekes adalék, hogy a Honda tavaly a legdinamikusabban növekvő nagy márkaként szerepelt az európai piacon. Az autógyártókat tömörítő ACEA adatai szerint az EU és az EFTA országaiban 159 126 új Honda talált gazdára tavaly, ami 20,8 százalékos növekedést jelent 2015 azonos időszakához mérten. Ezzel a Honda jelentősen felülmúlta a teljes piacra vonatkozó értéket, hiszen az EU személyautó-eladásai csupán 6,8 százalékkal gyarapodtak.
  • Az NSX 2017 minden értelemben újdonság (2016.05.02)

    Páratlan élmény - a sporthibrid hajtáslánc kezelhetőség és teljesítmény tökéletes egyensúlyával ajándékozza meg a vezetőt. A legapróbb részletében is tökéletes NSX új mércét állít a szupersportkocsik mezőnyében - vezető és út között még soha nem volt ilyen szoros a kapcsolat. Kimagasló teljesítménye a versenypályák legjobbjává teszi, ugyanakkor - az átgondolt konstrukciónak és a modern műszaki megoldásoknak köszönhetően - közúton is kompromisszumok nélkül használható. Hála az üzemmód-kapcsolónak, bármikor hangulatához, illetve az időjárási és útviszonyokhoz igazíthatja az NSX viselkedését. Az erőforrás 3,5 literes, V6-os, működését turbófeltöltő teszi hatékonyabbá. Ez nem egy szimpla motor, hanem mérnöki műremek, amit lépésről lépésre, több mint öt nap alatt építenek fel mestereink. Összesen hatan vannak, s tulajdonképpen az ő emberi érintésük kelti életre ezt a csodálatos gépezetet. - forrás: honda.hu
  • A Honda Civic legújabb nemzedéke (2016.03.28)

    A 2016-os Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség az ötajtós Honda Civic legújabb nemzedékének tanulmánymodelljét. Összevetve a jelenleg forgalmazott változattal, a vadonatúj ötajtós Civic 30 milliméterrel szélesebb, 20 mm-rel alacsonyabb és 130 mm-rel hosszabb lesz, ugyanakkor nagyobb átmérőjű, szélesebb kerekek és gumik gondoskodnak magabiztos kisugárzásáról. A hosszú tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint az elnyújtott utastér minden eddiginél dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a Honda ikonikus modelljének. Ezt fejelik meg a hatalmas légbeömlők, amelyek a Honda modelljeinek jellegzetes és agresszív arculatához igazodnak. A fénydiódás (LED-es), nappali menetfénnyel kiegészített első lámpák a hangsúlyos lökhárítótól egészen a kerékjárati ívekig nyúlnak, innen viszi tovább a hatáskeltés stafétáját a markáns, kilincseken átfutó övvonal, ami a C-alakú, szintén fénydiódás hátsó lámpákig szalad végig. Az autó oldalán egy másodlagos, alacsonyabban meghúzott oldalvonal is megfigyelhető. Ez a határozottan emelkedő csík az első kerékjárati ívet köti össze a hátsóval, még inkább sportossá, dinamikusabbá téve az összhatást. Hátul jellegzetes élek és szélterelők határozzák meg a dizájnt, méltó lezárást adva az agresszív vonalvezetésnek. Az új, turbós erőforrás még dinamikusabb vezetési élményt garantál. A vadonatúj ötajtós Civic motorpalettáján három hajtómű szerepel majd: az 1,0 és 1,5 literes, benzines VTEC TURBO és a továbbfejlesztett 1.6 i-DTEC dízel. A Civic lesz az első európai modell, ami megkapja a vadonatúj benzines motorokat. Mindegyik hajtómű négyhengeres és a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tajga, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény és hatékonyság, valamint a gyors reakciókészség. A kis tehetetlenségű, páratlanul rövid reakcióidejű turbó és a közvetlen befecskendezés a teljesítményre és a forgatónyomatékra egyaránt remek hatással van, így a VTEC TURBO erőforrások jóval hatékonyabbak, mint a hagyományos szívómotorok. A Civic következő generációjához a Honda népszerű és hatékony 1.6 i-DTEC motorját is kérhetik a vásárlók. Ezt az aggregátot kizárólag Európában forgalmazza a gyártó, s továbbfejlesztett formában kerül majd az új modellbe. A közösnyomócsöves turbódízel erőforrás károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, amiben a kompakt, nagy hatékonyságú turbónak, a kis nyomású EGR-szelepnek (a kipufogógáz visszaforgatásáért felelős), a fokozott áramlású szívócsőnek és a nagy örvénylésű szívócsatornáknak is jelentős szerepe van. További ínyencség a nagy szilárdságú, alacsony súlyú, karcsú főtengely és a nyitott vízterű, nagy nyomású öntési eljárással készülő, alumínium hengertömb – e kettő alkalmazásával minden eddiginél könnyebb, kiemelkedően hosszú élettartamú hajtóművet sikerült alkotnia a Hondának. A Civic 10. generációja kizárólag Európában készül majd, s innen exportálják a világ minden tájára. A Honda Angliában működő üzemegysége (HUM) a Civic-gyártás globális központjává lép elő. Miként a vállalat illetékesei megerősítették, a Honda 270 millió euró értékben hajt végre fejlesztéseket a swindoni létesítményen, így készülve elő az új modell gyártására, illetve nemzetközi exportjára. Utóbbi az Egyesült Államokat is magában foglalja. A beruházás egy hosszú távú terv része, amivel még hatékonyabbá kívánják tenni a Honda globális működését. - forrás: honda.hu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Környezetvédelemben is az élvonalban


A világ első sorozatgyártású tüzelőanyag-cellás autójaként már 2008-tól lízingelhető az Egyesült Államokban és Japánban, és olyan ügyfelek vették használatba, mint a színésznő Jamie Lee Curtis, vagy a jégkorongozó Scott Niedermayer. Az FCX Clarity olyan villanyautó, amelyben hidrogén és légköri oxigén reakciójából tüzelőanyag-cella termeli az elektromos áramot. A folyamat végén kizárólag tiszta vízgőzt (H2O) bocsát a szabadba „kipufogógázként”. Az FCX Clarity kiürült hidrogéntartálya mindössze négy perc alatt feltölthető, akárcsak egy hagyományos autó benzintankja, a hatótáv 460 km. Az FCX Clarity bőséges helyet kínál négy felnőttnek és poggyászuknak, miközben nesztelenül suhan 160 km/órás csúcssebességével. A Honda tüzelőanyag-cellás villanyautója megmutatja, hogy káros emisszió nélküli jármű is lehet praktikus, kényelmes és élvezetesen vezethető.

2010-ben az FCX Clarity egész Európát bejárta, hogy politikusok, döntéshozók és infrastruktúra-szakemberek előtt demonstrálja a tüzelőanyag-cellában rejlő potenciált. Látogatást tett az Európai Ifjúsági Parlament ülésén és a Hidrogén-energetikai Világkonferencián, Essenben.

A Hondák újrahasznosítása

Az autók építésénél egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetbarát anyaghasználat, s a karosszéria valamint a részegységek újrahasznosítása. A Honda élen jár e területen.

A szakszerű bontáshoz információs programot is készített a Honda, amelyet a Nemzetközi Bontási Információs Rendszerrel (IDIS) együttműködésben hozott létre; elektronikus formátumban, állandóan frissítve jutnak el az információk a regisztrált bontóüzemekhez.

Törvényi kötelezettségünk teljesítésére a hulladékká vált gépjárművek 267/2004. (IX.23.) Kormányrendeletben leírtaknak megfelelően szerződést kötöttünk a CAR-REC Gépjárműroncs-kezelő Közhasznú Társasággal. Ennek értelmében a Honda gépkocsi tulajdonosok részére azt nyújtjuk, hogy a forgalomból kivonni szándékozott Honda járművet a Kht. üzemeltetésében lévő országos lefedettségű begyűjtő és bontó hálózatba ingyenesen leadhatja.